Pływanie – jak zacząć łatwo, przyjemnie i bezpiecznie?

Opublikowany w dniu : 08-01-2016 | Przez : admin | W kategorii : Nauka pływania

Tagi: , , ,

0

Basen oferuje różne korzyści, które nie mogą być ignorowane. Przede wszystkim jest to sport, w którym naprawdę ryzyko nabawienia się kontuzji jest minimalne. Z tego samego powodu jest to także wskazany wysiłek fizyczny, dla osób które mają nadwagę, ponieważ dobrze to wpływa na stawy. Zróżnicowane style używane w pływaniu ukierunkowują stawy na pełny zakres ruchu, co może poprawić ich elastyczność. Poza tym pływając używasz prawie wszystkich głównych grup mięśni ciała – nóg, bioder, brzucha, klatki piersiowej, ramion i górnej części pleców – wszystkie te mięśnie pracują. Można również uzyskać ogromne korzyści z pływania w odniesieniu do stymulacji serca i układu oddechowego. Jeśli chodzi o ogólne zdrowie , pływanie jest doskonałą opcją.

Pływanie – pierwsze kroki na basenie

 

żródło: pinterest.com

żródło: pinterest.com

Oto prawdopodobny scenariusz: podekscytowany perspektywą tych wszystkich korzyści, człowiek idzie na basen. Człowiek wkłada strój kąpielowy i okulary. Człowiek przesuwa się przy ścianie, bojąc się dać ponieść  wodzie. Przy takim scenariuszu ratownik może się poważnie przestraszyć.

Pływanie, to trzeba powiedzieć, to nie jest to sport, który przychodzi bez wysiłku. Może się wydawać inaczej, gdy chodzi się wyłącznie na baseny rekreacyjne, które zazwyczaj są pełne ludzi, którzy wyglądają jakby byli bardziej zainteresowani wszystkim innymi aniżeli ćwiczeniami. Jeśli chcesz podejść do tego w bardziej poważny sposób, by móc czerpać jak największą ilość korzyści związanych z pływaniem – czytaj dalej.

Postaw na wykwalifikowanego instruktora- nauka pływania może wydawać się czymś dla przedszkolaków, ale nawet jeśli już potrafisz z powodzeniem poruszać się z jednego końca basenu do drugiego to pamiętaj, że nauka odpowiedniej techniki, nie jest czymś, czego można dowiedzieć się na własną rękę.

Bądź cierpliwy – wszyscy chcemy widzieć efekty jak najszybciej. Pływanie nie jest sportem dla niecierpliwych. Uczenie się odpowiedniej techniki np. skoku wymaga czasu, a to wymaga cierpliwości. Ludzie chcą wyników od razu, ale pływanie jest sportem bardzo technicznym, co jest naprawdę frustrujące dla wielu ludzi. Nauka pływania w czterech stylach – freestyle, grzbietowym, klasycznym i motylkowym nie jest trudna, ale ważne jest, aby dowiedzieć się, jak to zrobić poprawnie, jeśli chcesz uzyskać jak najwięcej korzyści z pływania.

Postaraj zrelaksować się w wodzie – kiedy decydujesz się na naukę pływania, relaks jest najważniejszą rzeczą, jaką można zrobić – i wbrew pozorom to właśnie jest najtrudniejsze. Kiedy ludzie uczą się pływać, to się denerwują i napinają. I kiedy to robią, zaczynają się topić i to sprawia, że nauka pływania idzie znacznie trudniej. Musisz odpocząć i wyluzować. Jeśli zdarzy ci się być jednym z tych ludzi, których mięśnie podczas pływania blokują się w stan przypominający ten nawiązujący do stężenia pośmiertnego przydadzą Ci się dla ułatwienia jakieś ułatwienia typu płetwy do pływania. Wtedy to łatwiej będzie Ci się utrzymać się na powierzchni.

źródło: pinterest.com

źródło: pinterest.com

Postaw na odpowiedni sprzęt – nie trzeba wiele kupować, wystarczy tylko strój kąpielowy i okulary pływackie. Wybór koloru jest zależny wyłącznie od Twojego gustu. Jednak pamiętaj, by postawić na kostiumy, które są lekkie i wygodne. Okularki pływackie są koniecznością. Chronią Twoje oczy od działania stosowanych w wodzie na basenie chemikaliów,. Od czasu do czasu, zobaczysz pływaków, którzy mają założone zatyczki do nosa lub zatyczki do uszu. Też możesz z nich skorzystać, ale nie jest to koniecznie bowiem ludzkie ciało jest tak skonstruowane, że woda nie dostanie się zbyt głęboko do tych poszczególnych otworów. W każdym razie, zatyczki do uszu mają tendencję do wypadania, gdy pływasz, a korki do nosa sprawiają, że trudniej jest oddychać – chyba że postawisz na te sprawdzonych producentów, wtedy nie musisz się martwić o takie niedogodności.

Pływanie wygląda na łatwą czynność, zwłaszcza podczas oglądania tego, jak to robią doświadczeni pływacy – wydaje się, że wręcz ślizgają się po wodzie. Ale tak naprawdę pływanie jest niezwykle wymagającym sportem – dla początkujących może to być walka o to, aby dostać się na drugi koniec basenu.

Aby osiągnąć solidną kondycję spróbuj chodzić na basen od trzech do czterech razy w tygodniu – pływaj około godziny. Następnie zwiększaj częstotliwość pamiętając, że basen to intensywna aktywność. Będziesz używał nowych mięśni, i łatwo możesz je przemęczyć. Urazy barkowe są szczególnie powszechne wśród nadgorliwych przybyszów.

Dzięki skorzystaniu z tych wskazówek – zaczniesz przygodę z pływaniem o wiele łatwiej, przyjemniej, bezpieczniej.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/5 (0 oceny cast)
Udostępnij ten post na:

    Napisz komentarz