Kije do chodzenia – czy mogą przygotować na trening pływacki?

Opublikowany w dniu : 19-11-2019 | Przez : SEOadmin | W kategorii : Ogólna

0

Jak przekonują specjaliści, chodzenie to najprostsza forma aktywności fizycznej, na jaką możemy, a nawet powinniśmy sobie pozwolić. Najprostsza wśród tych które są w stanie przynieść nam konkretne zdrowotne korzyści. Nie ma żadnej przesady w powiedzeniu, że już zwyczajnym spacerem wyrusza się w drogę po lepsze zdrowie. Ale, jak to bywa, także chodzenie zostało nieco podrasowane przez tych, którzy radzą nam jak sportowo spędzać nasz wolny czas. Można spacerować, ale można też uprawiać Nordic Walking – czyli marsz, podczas którego wspomagamy się specjalnymi kijami. Czy to faktycznie podnosi jakość takiego treningu? Okazuje się, że tak.

Trekking at the morning on Tatra mountain path

Po co ci kije do chodzenia?

Nordic Walking, jak sugeruje jego nazwa, nie narodził się przypadkiem – ten styl treningu pochodzi z północy, a konkretnie z Finlandii i jest związany z pewnym zimowym sportem. Marsz, podczas którego uczestnik treningu podpiera się trzymanymi w dłoniach kijkami powinien kojarzyć się dość jednoznacznie: ze sportowcami, którzy trenują biegi narciarskie. Ta sportowa proweniencja już sugeruje, że chodzenie z kijami to nie byle fanaberia, ale przemyślany pomysł.

Kije do chodzenia (sprawdź na: https://www.asport.pl/k/863/kije-nordic-walking/ ) w pierwszym rzędzie kojarzą się z czymś, co ma działać jako asekuracja – bo jeśli wykonując każdy krok jednocześnie podpieramy się trzymanym w ręku kijem, automatycznie maleje ryzyko, że straci się równowagę. Właśnie dlatego to bezpieczna aktywność, idealna dla osób w różnym wieku, a zwłaszcza dla seniorów. Tak naprawdę można polecić tę formę aktywności ludziom w naprawdę różnym wieku. A zwłaszcza tym, którzy chcą włączyć do swojego grafiku zajęć zdrową dawkę ruchu – tylko taką, która nie wymaga specjalnych umiejętności czy przygotowań. Maszerując z kijami, można się rozruszać i gruntownie dotlenić, ale to dopiero początek zalet, jakie ma taki skromny trening. Nordic Walking to zajęcie, które angażuje nie tylko nogi, ale też pozostałe elementy układu ruchu.

Chociaż to tylko chodzenie, w dowolnym tempie, podczas sesji angażowane są nie tylko mięśnie nóg, ale i rąk, tak naprawdę również mięśnie tułowia biorą udział w wykonywaniu wszystkich niezbędnych ruchów. W ten sposób można wszystkie te mięśnie skutecznie trenować, stopniowo wzmacniać ich siłę. Jednocześnie poprawia się swoją kondycję, jednocześnie dbając o bezpieczeństwo stawów – bo korzystanie z kijów sprawia, że kolana są znacznie mniej obciążone. Inna część ciała, która bardzo korzysta na takiej przechadzce, to kręgosłup. Ten, kto regularnie wędruje z kijami, rzadziej odczuwa bóle pleców i szybko odzyskuje właściwą postawę, to znaczy przestaje się garbić.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/5 (0 oceny cast)
Udostępnij ten post na:

    Napisz komentarz